چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
سینما

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) بر ضرورت حمایت از تولیدات سینمایی متناسب با آرمان های انقلاب اسلامی تأکید کرد.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت ۲۱ شهریورماه، روز سینما ابراز داشت: در خصوص وضعیت کلی سینمای ایران و مشکلات و مسایل مرتبط با آن در سال های اخیر بسیار بحث شده و کتب و مقالات زیادی هم نگاشته شده اما باید فراتر از این مباحث ببینیم که سینمای ایران چه نسبت و مناسبتی با انقلاب اسلامی ملت ایران دارد و چقدر توانسته اهداف انقلابی ما را تأمین کرده و یا حداقل به آن ها بپردازد.

وی افزود: البته توسعه زیرساخت های سینمایی و افزایش تولیدات سینما خوب است اما به شرط آن که بتواند در راستای اهداف انقلاب و کشور باشد و به طور خاص به ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه هم کمک کند.

مدرس دانشگاه همچنین با بیان این که سینما، هنر- صنعتی است که در جامعه امروز بشری بسیار اثرگذار و الهام بخش است، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با هنرمندان در سال ۸۵ داشتند، سینما را "کارآمدترین روایتگر واقعیت و حقیقت" توصیف نمودند و این مساله نشان دهنده اهمیت سینما در روزگار ماست و لذا نباید از اثرات چشمگیر آن بر توده های مردم به خصوص نسل جوان غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با دقت نظر در سخنان مقام معظم رهبری می توان به اهمیت نقش سینما در جامعه به خصوص از منظر کارکردهای متنوع آن در مناسبات امروزی پی بُرد و به همین خاطر است که حضرت آقا، سینما را کلیدِ پیشرفت کشور» دانسته و گفته اند: "من می‌گویم الان کلید دست شما [سینماگران] ست. من شأن سینما را این می‌دانم. من می‌گویم امروز کلید پیشرفت این کشور، به میزان زیادی دست شماست".

اسلامی همچنین بیان داشت: بر اساس کلام و رهنمودهای رهبر انقلاب، آنچه همواره دغدغه بوده این که به راستی سینمای ایران با همین بضاعت و توانایی که دارد تا چه در حد در مسیر اهداف دینی و آرمان های انقلابی ملت ما بوده و اگر کم کاری ها و کم لطفی هایی صورت گرفته، دلیلش چه بوده است.

وی افزود: در همین راستا آن چه حائز اهمیت است این که باید از تولیدات سینمای کشور متناسب با اهداف انقلاب اسلامی حمایت شود و در این باره حاکمیت و مشخصاً دولت وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارد که با هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی درست محقق می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha